Kartell(en)



Nu har vi faktiskt till och med börjat mönblera terrassen. Tur är väl det för i dagens värme kan vi knappt vara inomhus. Vi har även varit nere och känt på vattnet för första gången i år. Det var varmt!

I alla fall så har våra soffor från Kartell kommit med til det nya huset. De pryder terrassen med elegans. Det är lite som att drömma sig bort. Känns inte helt hundra som Sverige faktiskt. Lite lagom lyxigt. Sedan har sväröräldrarna med sina neongröna fingrar varit och gett oss en superfin bambu. Jag hoppas verkligen att vi kan lyckas få den att trivas hos oss.

Bambu gillar sol - Det har vi.
Babmu gillar lite vind - Det har vi.
Bambu gillar vatten - Det har vi. Men det är på den här punkten som jag vacklar. Hitills har jag vattnat den varje dag. Just in case...

Olivträden lever fortfarande. De ser faktiskt till och med ut att trivas där de står.

Kommentarer
Postat av: Robin

Gud så fint! Jag måste komma och hälsa på snart igen.

2009-06-28 @ 23:58:01
Postat av: Jennie

Ser bra ut, helt okej ställe att dricka öl på ;) !

2009-08-26 @ 23:31:37
URL: http://josefssonjennie.blogg.se/
Postat av: Jonas

Fint! Fast bambu har jag hört man ska va försiktig med, växer tydligen som ogräs..?

2010-10-27 @ 00:23:35
URL: http://www.arkitektritadehus.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0